Tuesday, January 29, 2013

learn Verbs in French

learn french online - Verbs in French --

Verbs (to go, to be, to be named) 


Aller //   To goJe vais  //   I go
Tu vas  //   You go (singular)
Il va  //   He goes
Elle va   //  She goes
Nous allons //    We go
Vous allez   //  You go (plural)
Ils vont  //   They go
Elles vont   //  They go
Je vais à l’école.  //   I go to school.
Elle va à la maison.  //   She goes home.
Nous allons en classe. //    We go to the classroom.
Ils vont au village. //    They go to the village. 

Etre //   To beJe suis //    I am
Tu es  //   You are (singular)
Il est  //   He is
Elle est  //   She is
Nous sommes  //   We are
Vous êtes   //  You are (plural)
Ils sont  //   They are
Elles sont //    They are 


Je suis stagiaire.  
 //  I am a trainee.
Je ne suis pas professeur.
 //  I am not a teacher.
Elle n’est pas Française, elle est Américaine. 
 //  She is not French, she is an American.
Vous êtes medecin?
 //   Are you a physician?
Non, je ne suis pas medecin. Je suis étudiant. 
 //  No I am not a physician.  I am a student. 


S’appeler  //  To be named or to be called Je m’appelle Mamadou.
 //    My name is Mamadou.
Tu t’appelles John.
  //  Your name is John.
Il s’appelle Boubacar. 
 //   His name is Boubacar.
Elle s’appelle Aminata.  
 //  Her name is Aminata.
Nous nous-appelons Ousmane, Bob et Jennifer. 
 //  Our names are Ousmane, Bob and Jennifer.
Vous vous-appelez Susanne et Abdoulaye. 
 //  Your names are Suzanne and Abdoulaye.
Ils s’appellent Bill, Fatoumata etAmi. 
 //  Their names are Bill, Fatoumata and Ami.
Elles s’appellent Lucie, Sara et Aïcha. 
 //  Their names are Lucie, Sara and Aïcha.
Excusez-moi Monsieur, vous appelez-vous John? 
 //  Excuse me Sir! Are you John?
Non, je ne m’appelle pas John. Je m’appelle Mark. 
 //  No my name is not John. My name is Mark. 



No comments:

Post a Comment